måndag 21 november 2011

"Bigma"

Årets höjdpukt för oss fototokiga har avslutats, fotomässan bjöd på intressanta seminarier, många utställare och mycket fotokonst, 

Det kändes som årets mässa hade fokus på ljussättning och modelfotografering. Jag räknade inte men jag tror det var 6-8 st platser man kunde få se hur en modellplåtning gick till.

Canon hade sin sedvanliga gratisinlämning för rengöring av huset. och det var stört omöjligt att få kameran rengjord pga trycket, men snälla Canon gav mig en värdecheck istället.
Det är lätt att bränna pengar på mässan om man vill och jag blev inget undantag.
Jag ramlade över en Sigma-50-500mm-f-4-6,3-ex-dg-rf-apo-hsm-canon på mässan hos japanfoto, som hade mässerbjudande (de hade med sig 3 st till Canon och jag fick ett av dom ...) ord pris 12 985:- jag fick det för 5999:- jag tror jag gjorde ett kap i alla fall.



Vidare så såg jag bl en föreläsning om ljussättning och blev lite sugen på att prova lite själv, jag har ju en slavblixt som bara ligger och på kaffebrus hittade jag en Gami Light Square 43 Softbox för 400:- kostruktionen är genial i och med det finns ingen metell,så den blir väldigt lätt att bära med sig man bara viker i hop den. 


Egentligen kunde man göra av med hur mycket pengar som helt på mässan, jag kommer att återkomma när jag fått chansen att prova ut min "bigma" och softboxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar