måndag 13 maj 2013

Myror i macro

Äntligen är det vår och insekter och djur är som tokig! Det är bara ta fram kamera och lämplig macroglugg och plåta loss. Nu är det ju så att jag faktiskt, hör och häpna, inte har ett riktigt macroojektiv utan kör med en Sigma 17-70mm f2,8-4 som min macrokompis (den ger 1:2), denna fantastiska allroundglugg har skänkt mig så mycket glädje både på resor och i naturen och den är otroligt prisvärd.
Men för att ta dessa bilder har jag utrustat 7Dan och sigman med en ringblixt som kör att jag lyser upp de små snabba myrorna.

Den första bilden fascinerar mig, efter som jag fångat två myror som!? Kramas?, matar varandra? Någon som vet? 


Den andra bilden blev jag utstirrad av en myra jag vet inte hur länge vi stod och tittade på varandra  eller jag tittade in i kameran och såg en alien och den tittade in i ett UFO, min ringblixt.

Hur som så kommer jag plåta massor med djur och natur i år så det är bara att stå ut med såna bilder på bloggen , Ut i naturen med er nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar